Přes Cínovec jich už tolik nejezdí

Včerejší nehoda kamionu ale byla spíše výjimkou z poslední doby. Otevření dálnice se na snížení počtu kamionů v okrese projevilo. I přesto těžkotonážní vozidla stejně projíždějí půlku okresu po silnici E55, aby se poté v Bystřanech ve směru do Německa odklonily na kruhovém objezdu na dálniční přivaděč na Ústí.
V Dubí se lidem ulevilo. V Bořislavi stále nadávají na hluk a hustý provoz. Určitý pokles provozu tahačů v okrese a především v obcích, jimiž mezinárodní silnice prochází, přineslo už před časem omezení na silnici vedoucí k přechodu Cínovec na německé straně.

Němci dali značky na silnici


Saská strana naléhala na rychlé ukončení těžké dopravy pod tlakem obcí na německé straně Krušných hor. Němci dali na silnici omezovací značky. Německá strana omezila provoz na své straně v den, kdy byla na české straně právě otevřena dálnice. Od té doby mohou přes Cínovec pouze vozidla do 7,5 tuny a nebo kamiony s výjimkou, která je udělena místním dopravcům z regionu. Relativní úbytek kamionů v některých částech okresu, daný dálnicí, je přínosem i pro osobní přepravu.
„Otevření dálnice bylo velmi kladným počinem a v současné době po uzavření hraničního přechodu Cínovec pro nákladní dopravu nad 7,5 tuny bez výjimky můžeme říci, že doprava v Dubí již není problémem,“ říká starosta Petr Pípal.

Prášky na spaní odloží s dálnicí


Teď je na řadě Bořislav. Ředitelství silnic a dálnic trvá na tom, že ten šestnáctikilometrový úsek přes České středohoří dokončí za dva roky, tedy v roce 2010. Uvidíme, zda se tento termín podaří splnit.