„Progres technologií je obrovský. To, co jsme vymysleli a přenesli na trh před třemi či čtyřmi lety, je z dnešního úhlu pohledu už zastaralé. Snažíme se věci posouvat a neustále modernizovat. Budoucnost vidím v datech a telemedicíně,“ říká 34letý spolumajitel Infinity Energy Jiří Dušek.

Na trh jste před časem přinesli online řešení pro stomatologické ordinace. U zubařů jste s ním výrazně zabodovali. V čem vidíte budoucnost svých aktivit?
Lékařům poskytujeme super nástroj, který zrychlil jejich práci. Mají více času na léčení. Teď se ale chceme více zaměřit na samotného pacienta a propojování lékařů mezi sebou. Díky klientské zóně iklient.cz, kterou mají online ve svém tabletu, mobilu či chytrých hodinkách, se dostanou blíže k lékaři. Člověk má větší přehled, co se děje s jeho daty a zdravím. Před časem proběhla státem řízená akce, elektronická zdravotní knížka IZIP za miliardu. Nejsem si jistý, že tento projekt dopadl úplně úspěšně. My pracujeme na něčem obdobném, ale naše dílo je lepší a pro pacienty zdarma.

Radnice v Bílině
V Teplickém Předměstí v Bílině začala platit bezdoplatková zóna

Jak to v praxi funguje?
Kromě dnes už standardního přehledu o svých návštěvách u lékaře, nasdílených dokumentů, vyplněných elektronických formulářů s biometrickým podpisem, online objednáním k lékaři a financováním stomatologické péče si umím představit i pokročilejší využití. Například do stomatologických ordinací volají často lidé, že je bolí zub a že by rádi přišli buď hned, případně druhý den ráno. S pomocí naší klientské zóny se člověk lehce propojí s ordinací a začne problém řešit posláním on-line zprávy do ordinace. Lékaři náš software vyfiltruje urgentní žádosti o ošetření a s pomocí historie úkonů u daného pacienta se může lékař rychle rozhodnout, co je potřeba či není. Jeden klik přes zónu bude výrazně efektivnější než objednací telefonát či e-mail.

A pacient se dostane skrze klientskou zónu ke svým lékařským zprávám?
Nemůže se dívat lékaři tzv. pod ruce, ale pokud ho požádá, tak mu může doktor „nasdílet“ libovolný dokument, obrázek, scan nebo třeba rentgenový snímek do klientské zóny. Funguje to i obráceně. Pacient může sdílet dokumenty lékaři od jiného zdravotníka. Dnes už běžně komunikují stomatolog s dentální hygienistkou či ortodontistou. Nasdílet data pacientovi do jeho virtuální složky je operace na několik málo vteřin a člověk získá zprávy, které může použít u jiného doktora. Pokud ten další lékař bude využívat náš software, tak si vše může prostudovat, ještě než pacient přijde do ordinace.

Sedmý Červenoújezdecký masopust
FOTO: Újezdem prošly masky, proběhlo smuteční pochování basy

Co ochrana osobních údajů?
Kromě úspory času se výrazně zamezí únikům dat. Málokdo si totiž uvědomuje, že posílání zdravotních dokumentací včetně rentgenových snímků přes e-mail či vytištěné poštou není zrovna dvakrát bezpečné. Naše aplikace iklient.cz komunikuje zabezpečeně se stomatologickým software bez prostředníků, což je správné řešení i z pohledu GDPR.

Nikdo jiný se k dokumentům nedostane?
Ne, pokud lékař či pacient nebudou chtít. Tím myslím, že by v jistých případech bylo výhodné, aby se do zpráv mohla podívat i třetí strana. Narážím teď na fakt, že spousta nemocí je dědičných, a pokud bych svůj účet sdílel s účtem svých rodičů, kteří by měli v systému svá zdravotní data, tak by se k nim lékař mohl dostat a třeba by mu to pomohlo ve stanovení diagnózy a následné péče. Bonusem by bylo, že my, ekonomicky aktivní, bychom mohli pomáhat svým rodičům s platbou u lékařů.

Tým XDENT.Zdroj: Archiv

Jak to myslíte?
Každý stomatolog dělá nějaké úkony ze státního pojištění a některé, kde „kartička“ pojištěnce nestačí, si musíme platit. Tak to prostě je a nemá smysl před tím zavírat oči. Do budoucna to bude čím dál tím častější jev. Takže pokud bych já například u své maminky v klientské zóně viděl, že se chystá na zákrok u zubaře, optika či ortopeda, který se musí zaplatit, tak bych jí mohl jednoduše online dobít její kredit na účtu. V klientské zóně už nám služba na výhodné financování stomatologické péče funguje díky J&T bance. Pacient si může jedním klikem sjednat financování stomatologického ošetření, které potřebuje, a nemusí dělat kompromisy ve zdraví kvůli nedostatku financí.

Ilustrační foto
V Újezdečku dostali nejvíce hlasů starosta Petr Pokorný a Květoslav Koutník

Momentálně má vaše firma 18 zaměstnanců. Vše řídíte ve dvou lidech?
Tak, jak postupně rosteme jako firma, mění se i naše pozice s Honzou (Jan Svoboda, spolumajitel Infinity Energy, pozn. red.). Máme tým vývojářů, technické podpory, obchodníků. Je to už docela dost lidí a chceme angažovat člověka, který by za nás řešil každodenní operativu. Zase nechceme být těžkopádný korporát, ale dynamická společnost, která pružně reaguje na aktuální potřeby lékařů a pacientů. Já jsem spíše takový freerider, pořád v pohybu mezi klienty, mám rád vymýšlení nových projektů a máme skvělý tým, který je uvádí v život. Klasická práce v korporátu by mě zničila. Navíc vše budujeme s vizí, že to, co funguje v XDENTU pro stomatology, může posloužit i optikům, kadeřníkům či prodejcům automobilů. Všichni bojují s časem a my ho šetříme.