Cenu hodně zvýšily přeložky inženýrských sítí, parovodu a trolejbusových trolejí, říkají investoři. Většinu peněz platil kraj, 9,2 milionu korun přidalo i město Teplice. Za jeho peníze se přestavěly chodníky, osvětlení a troleje, řekla ČTK mluvčí kraje Magdalena Hanáčková.
Padesátitisícové Teplice se dlouho do stavby kruhových objezdů nehrnuly. První větší objezd vyrostl až v roce 2005 u bývalého koupaliště Anger a skutečně velkou stavbou byl až předloňský rondel v Trnovanech, který prakticky odstranil dopravní zácpy, které tuto část města trápily. "Nechtěli jsme podléhat módním vlnám, kruhové objezdy jsou potřeba jen na několika místech a musí se stavět s rozmyslem," řekl ČTK primátor Jaroslav Kubera (ODS).
Stavbu objezdů v Teplicích navíc prodražuje trolejbusová doprava. Rondel u nemocnice je v pořadí teprve třetí, na který trolejbusy zajíždějí. Přestavba trolejí, chodníky a osvětlení stály město 9,2 milionu korun, dalších 26,6 milonu za rondel platil kraj, kterému komunikace patří. Trolejbusy by mohly novou stavbu využívat i jako nouzovou točnu, zapojení trolejí to umožňuje.
Jedním z důvodů pro stavbu řetenického objezdu byla i bezpečnost; před několika lety na něm například po srážce s osobním autem zahynul motorkář.