„V Teplicích se rychlost, jak známo, neměří, my žádné radary nemáme. Přesto dluhy na nezaplacených pokutách za dopravní přestupky kvůli jiným obcím, které radary mají, činily v roce 2015 až 43 milionů korun. Žádný smysl to nemá, pokuty jsou v podstatě nevymahatelné a stát se neustále snaží navyšováním pokut řidiče převychovat a učí je jezdit a myslí si, že bude méně mrtvých. Jenže ono nebude," uvedl senátor s tím, že měření rychlosti patří podle jeho názoru do kompetencí státní policie.

„Tak jako strážníci nevyšetřují trestnou činnost, ani měření rychlosti aut jim nepřísluší. Malé obce jsou v tomto ohledu v obrovském střetu zájmu. Jde jim primárně o to, aby naplnily své obecní pokladničky, a trestají tak řidiče i za překročení rychlosti třeba o tři kilometry v hodině. Ale to přeci nemá s plynulostí a bezpečností silničního provozu nic společného," myslí si Kubera a tvrdí, že radary strážníci používají nejen na začátku obcí, ale převážně i mimo zastavěné území.

Podle zástupce vedoucího Městské policie v Ústí Jana Novotného však strážníci nemohou měřit, kde se jim zlíbí. „Městská policie se řídí stanoviskem státní policie. Nejčastěji jsme měřili u škol, u domovů pro seniory a u hřbitovů," říká zástupce vedoucího MP v Ústí Jan Novotný.

To potvrzuje i mluvčí ústeckých policistů Veronika Hyšplerová. „Při výběru míst, kde by chtěla městská policie měřit, tak dáváme souhlasné nebo zamítavé stanovisko," uvedla Hyšplerová.

V Teplicích před lety místo nákupu radarů dali peníze do dopravního hřiště. Měří ale například v Duchcově nebo třeba v Bílině a Dubí.

V Bílině a také Dubí dokonce mají i stacionární radary na hlavním tahu, které měří rychlost při průjezdu městem a fotí auta. (kš, re)