Na velkoplošné reklamy vsadily hlavně Severočeši.cz, ODS, ČSSD a NS-LEV21, na poslední dva týdny i TOP 09. Tyto strany do předvolební kampaně investují nejvíc peněz. Kromě krajských kandidátů strany propagují i kandidáty do Senátu na Litoměřicku, Teplicku a Chomutovsku.
V ČSSD si každý okres vede kampaň sám. "Budeme se pohybovat v řádu tří milionů na krajské volby. Senátní kandidát má 300.000 na kampaň z centra," řekl ČTK předseda krajské ČSSD Arno Fišera.

Strana čelila podezření, že pro kampaň zneužívá krajské prostředky, nad nimiž má coby nejsilnější strana v zastupitelstvu kontrolu. Rozruch vzbudily billboardy, jimiž zvali politici ČSSD k návštěvě kraje. Fišera odmítá, že by šlo o zneužití krajských prostředků. "Byla to letní volební kampaň ČSSD, ne kraje. Účty za billboardy jsme ukázali," dodal.
ODS má v kraji billboardů přibližně 40, reklam je podle volebního lídra Vladislava Rašky méně než před minulými volbami. "Svůj program představíme ve volebním magazínu, který bude zaslán do všech poštovních schránek kraje," dodal Raška s tím, že kampaň přijde celkem asi na tři miliony.
TOP 09 zvolila podle krajského manažera Rostislava Kadlece úspornou kampaň, přesto investuje přes 3,5 milionu korun. Její billboardy se ale v ulicích objeví počátkem října. Největší část, 2,24 milionu, hradí centrála TOP 09 v Praze, kraj se podílí přibližně půl milionem korun a okresy dohromady asi 750.000 korunami.

"Billboardy nevyužíváme a mítinky v omezené míře," uvedl lídr komunistů v kraji Oldřich Bubeníček. Podle něj bude v ulicích několik tisíc plakátů, náklady na kampaň odhadl na statisíce korun.Starosta Dubí Petr Pípal, kandidát do Senátu (Severočeši.cz)
Nejvíce utratí Severočeši.cz, jejich předseda František Ryba to odhadl na nejméně deset milionů korun. Kromě billboardů mají časopisy distribuované do schránek a chystají mítinky. Před minulými volbami hnutí mezi účastníky mítinků losovalo o hodnotné ceny včetně auta. Na plakátu lákajícím na letošní mítinky jsou auto a mobilní telefon vyobrazené také.
Ostatní strany vsadily na kontaktní kampaň, s výlepem plakátů a několika billboardy. Řada z nich se soustředí na internet a sociální sítě. Některé se spoléhají na aktivitu vlastních členů, například PROkraj má na domech svých podporovatelů reklamní plachty a OMMO na autech samolepky.
PROkraj bude mít podle volebního lídra hnutí Přemysla Rabase asi 1000 plakátů, 50.000 malých letáčků a několik desítek venkovních reklamních plachet. Kampaň bude stát kolem 900.000 korun. Krajský lídr Rabas a senátní kandidát Jiří Řehák budou mít na plakátech přimalovaná tykadla jako odkaz na Romana Smetanu, který šel za pomalování předvolebních reklam na autobusech do vězení.
Na několika billboardech a asi 200.000 letácích se před volbami objeví Soukromníci, větší důraz kladou ale na osobní působení na voliče. "Pořádáme oblastní Setkání podnikatelů, na kterých vysvětlujeme naše programové cíle," řekl ČTK lídr Strany soukromníků ČR Petr Homola. Kampaň financují z členských příspěvků a darů členů strany, neměla by stát více než 500.000 korun.
Koalice SNK-ED a Strany zdraví sportu a prosperity (SZSP) chce do kampaně investovat nejvýše 200.000 korun. Z nich podle Zdeňka Kubce ze SZSP zaplatí i několik billboardů.
Suverenita vedená Janou Bobošíkovou se chystá do Ústí nad Labem přijet 23. září se "bobobusem". V celém kraji podle místopředsedkyně strany a jejího lídra do krajských voleb Jany Volfové čtyři billboardy a rozdávat budou asi 3000 plakátů. Kampaň je přijde nejvýše na 200.000 korun.
Kampaň Dělnické strany sociální spravedlnosti spočívá v objíždění kraje, minulý víkend zavítala do Šluknovského výběžku."Kampaň financují naši kandidáti hlavně z vlastních peněz a odhadem vyjde na 150.000 až 200.000 korun," řekl ČTK krajský lídr a místopředseda strany Petr Kotáb.
Svobodní hodlají rozdat 200.000 letáků, většina jich půjde do schránek v druhé polovině září. "Náš rozpočet je v desítkách tisíc korun. S příspěvky členů na kampaň to bude asi 100.000 korun," řekl pro ČTK předseda krajského sdružení Strany svobodných občanů Jindřich Pilc.
Bez billboardů i plakátů se podle Vlastimila Balína obejde hnutí Občané městu, město občanům. Náklady na kampaň platí z drobných sponzorských darů a od jednotlivých kandidátů, hnutí nechalo vytisknout kalendáříky a samolepky na auta svých příznivců. Náklady nepřesáhnou 50.000 korun.
Nejskromnější kampaň chystá Česká pirátská strana. "Velké billboardy nemáme, snad jen na výjimky, které možná budeme mít zdarma," řekl ČTK krajský předseda strany Zdeněk Štěpánek. "Když odečtu osobní čas, jízdné a tisky, což většina Pirátů ani nikde nehlásí, tak hodnota stanu, bannerů a megafonu je zhruba 5000 korun," dodal.
Mluvčí národních socialistů - levice 21. století Tomáš Sazima ČTK sdělil, že náklady v celém Česku se budou pohybovat v milionech korun, z nichž velkou část strana utratí v Ústeckém kraji, kde jako lídr kandiduje její předseda Jiří Paroubek. "Počty billboardových ploch nyní nechceme zveřejnit, neboť bychom to v rámci volební kampaně považovali za konkurenční nevýhodu. Naši kampaň vyčíslíme po volbách," dodal Sazima.(čtk)