„Žádostí na příslušné úřady o nerušení respektive jejich navrácení jsme podali několik. Dokonce proběhla i interpelace ministra dopravy v Parlamentu. Bohužel, vše bylo neúspěšné. Oni mají své statistiky a podle nich se řídí," řekl starosta Duchcova Zbyněk Šimbera.
Ministerstvo argumentuje čísly: v průměru do vlaku v Duchcově nastoupí pět lidí. Stavět kvůli nim je prý neefektivní. A také tím, že Duchcov je dostatečně provázán s ostatními obcemi kraje díky regionální dopravě. „Důležitým ukazatelem při rozhodování byl rovněž objem cestujících využívající zastavení dálkových spojů. Statistické údaje vypovídající o využití železničních zastávek Duchcov byly nejnižší ze všech stanic a zastávek obsluhovaných linek R5 Praha Cheb. Například výstupy desetidenní sčítací kampaně v říjnu 2015 uvádějí průměrnou hodnotu nástupu nebo výstupu asi 4 až 5 lidí na jedno zastavení vlaku," napsal v reakci na žádost města o vrácení rychlíků Ondřej Michalčík, ředitel odboru veřejné dopravy ministerstva dopravy.
Na tom, že na duchcovském nádraží ve směru na Prahu staví pouze první tři rychlíky a z vlaků mířících do Chebu jen poslední dva večerní rychlíkové spoje se tedy nic měnit nebude. Ministerstvo nezastavením šetří čas a zrychluje rychlíkové spoje.
„Radost z toho samozřejmě nemáme. Lidé i nadále mohou ale využívat osobní a spěšné vlaky," dodal starosta Zbyněk Šimbera. (kos)