Starostové z obcí podél trati, které na provoz přispěly finančně, se shodují v tom, že by trať mezi Oldřichovem a Děčínem neměla zůstat bez provozu a opomíjena.

Na provoz se složily obce ležící podél trati. Zčásti přispěl i kraj. Informace o tom, že by vlaky měly začít pravidelně jezdit i v týdnu, a to údajně od 13. prosince, nikdo zatím oficiálně nepotvrdil.

Peníze

Po vyřazení trati z běžného provozu, tady jezdily motoráky jen příležitostně a za peníze místních obcí. Za zrušení provozu na uvedené trati sklidil kritiku starostů i občanů tehdejší hejtman Jiří Šulc. Ten trval totiž na tom, že zdejšími vlaky jezdí málo lidí, což je neekonomické. Bývalé vedení kraje zdůvodňovalo přerušení provozu velkou ztrátovostí trati. Navíc na ní docházelo k tzv. souběhům, kdy po stejné trase jezdí vlak i autobus.

„Doufal jsem v pravidelný prázdninový provoz, obce ležící podél Kozí dráhy si slibovaly, že na to budou mít připravené i peníze. Peníze z obcí se sice sešly, dokonce i z Proboštova, kde jsou s Kozinou solidární, i když tam není železniční stanice, ale vědí jaký má historický, turistický i praktický význam pro naše podhůří. Vše ale zabrzdil Děčín jako největší obec, od které jsme čekali největší příspěvek,“ uvedl telnický starosta Jaroslav Doubrava.

Správci železnice na většině trati zakázali kvůli špatnému technickému stavu provoz. Na řadu přišla oprava, která vše napravila.
Kraj nezařadí vlaky na této trati do sítě základní dopravní obslužnosti už z důvodu, že nemůže dotovat souběžně provoz vlaků a autobusů na jedné trase.
„Normy evropské unie to nedovolí. Pokud by je kraj porušil, musí počítat se sankcemi. Také není jisté, zda by o provoz byl zájem. Bylo by nutné udělat analýzu předchozího provozu, zda grafikon byl postavený tak, aby vyhovoval lidem jezdícím do práce či do školy,“ uvedl krajský zastupitel Jaroslav Foldyna.
Starostové z obcí podél trati, které na provoz přispěly finančně, se shodují v tom, že by trať mezi Oldřichovem a Děčínem neměla zůstat bez provozu a opomíjena.
„Patřila k vyhledávaným místům pro výlety,“ říká Karel Kalaš, starosta Novosedlic, kde je jedna ze zastávek na uvedené železniční trati přezdívané jako „Kozí dráha“.

Ať už se ale bude starat o Kozí dráhu kdokoliv, jeho možnosti budou evidentně dány penězi. Přitom se jde tímto směrem proti záměru kraje, který chce trať zrušit, protože sociální demokraté ve vedení kraje od myšlenky vytvořit spojnici z Děčína na D8 v místě Kozí dráhy, kterou prosazovalo předchozí vedení kraje, neodstoupili.

Připravili Martin Košťál, Martin Klimeš a Petr Málek.

Odjezdy ve směru z Děčína do Oldřichova:

#nahled|https://g.denik.cz/15/31/jizdni_rad2sdf_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/15/31/jizdni_rad2sdf.jpg|Odjezdy osobních vlaků ČD, a.s. na trati č. 132 od 17.10.2009 do 20.12.2009#

Odjezdy ve směru z Oldřichova do Děčína:

#nahled|https://g.denik.cz/15/35/oldrichovdvsdgasdgdg_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/15/35/oldrichovdvsdgasdgdg.jpg|Odjezdy osobních vlaků ČD, a.s. na trati č. 132 od 17.10.2009 do 20.12.2009#