"Snažili jsme se železniční dopravu posílit, což umožnily úspory získané při soutěži o autobusové dopravce," uvedl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakub Jeřábek.
V kraji se objem dopravy po železnici zvedne zhruba o pět procent. Na některých linkách se změní koncepce a zvýší se také počet vlakových spojů. V Ústeckém kraji denně pojede 792 vlaků objednaných krajem (z toho 759 osobních, zbytek spěšných a rychlíků), v dálkové dopravě 97 rychlíků, 12 spojů EuroCity a pět vlaků EuroNight. Celkově to představuje 7,5 milionu vlakokilometrů ročně, což znamená násobek počtu spojů, ujetých kilometrů a dnů.
Jediné omezení se týká provozu na trati Chomutov - Vejprty. "Vlaky tam budou jezdit pouze o víkendech od května do září," řekl obchodní ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Ústí nad Labem Vladimír Štochl. Je to podle něho dáno i tím, že německý dopravce přestal zajišťovat následné spojení mezi Vejprty a Cranzahlem.
Koncepce spojů se změní mezi Teplicemi a Litvínovem, kde na části tratě pojede elektrická souprava Regiopanter, stejně jako z Mostu do Kadaně-Prunéřova. České dráhy mají pro Ústecký kraj k dispozici sedm těchto moderních souprav.
S novým jízdním řádem se mění i ceny spojů Českých drah. Zvýšení je však pouze minimální a některých linek se nedotkne vůbec. Například za jízdenku na trati Ústí nad Labem - Teplice lidé zaplatí jako dosud 31 korun. Na delších úsecích se cena zvedne v jednotkách korun, cesta mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi bude místo dosavadních 38 korun stát 39 korun, za jízdenku mezi Děčínem a Chomutovem místo stávajících 134 korun lidé zaplatí 135 korun.
Zhruba v polovině roku by železniční doprava měla být zahrnuta do jednotného přepravního tarifu Ústeckého kraje, který v autobusové dopravě začne platit už od ledna. "Máme už uzavřený dodatek smlouvy s Českými drahami, zbývá to dořešit ještě administrativně. Potom bude moci jednotný tarif začít platit i na železnici," uvedl Jeřábek. Reálným termínem je podle něj červenec nebo srpen.