Nemohli se vykoupat, toalety jim fungovaly v omezeném režimu. Kdo si naplánoval vánoční úklid, musel ho odložit. Více než tisíc lidí bylo odkázáno na náhradní zásobování, které k nim vyslala společnost Severočeské vodovody a kanalizace (SčVK). Cisterny do postižených míst zajížděly několikrát denně.

„Havárie postihla přibližně 1400 obyvatel v části Bystřanska. Protože se jednalo o poruchu pod zemí a voda nevytékala viditelně na povrch, bylo postižené místo těžko dohledatelné,“ informovala mluvčí SčVK Iveta Kardianová.

Poruchu nakonec našli na přivaděči v Nových Dvorech. Pohotovostní čety se při opravě narušeného potrubí zapotily. Dodávku vody se podařilo obnovit v sobotu okolo třetí hodiny odpoledne. Lidé se mohli konečně pořádně umýt.

Petra Svobodová ve své stáji v Úpořinách připravuje pro koně náhradní vodu. Do napáječek jim z vodovodního řadu neteče kvůli havárii.Přerušení dodávky vody způsobilo vrásky na čele i ve stáji v Úpořinách. „Museli jsme po tři dny řešit náhradní dodávku vody pro naše koně. Přímo v boxech ve stáji i na pastvinách,“ řekla Petra Svobodová ze Sportovní stáje Svobodová (na snímku). Podle ní by koně bez vody tolik dní nevydrželi. Místo do napáječek, kde mají přísun vody z řadu po celý den, jim proto museli koňáci dodávat zvířatům v kbelíku.

Porucha postihla pouze část Bystřanska. Některým domácnostem v této lokalitě tekla doma voda normálně. V pohodě mohli být například u Jaroslava Štemberky. „Tekla nám doma, tekla prý i ve školce v Bystřanech a také ve Světicích,“ měl zmapováno obyvatel Bystřan.

Hůře na tom byli lidé v Kozlíkách nebo Velvětech. Ti museli vyhlížet cisternu, aby k ní mohli zamířit s kastrolem nebo kanystrem.

Lepší informace

Voda netekla ani v Nechvalicích. „Pán s cisternou ale pravidelně dovážel, takže vše bylo bez problémů,“ komentovala situaci Lucie Hrdličková. „Pro příště by akorát mohla být lepší informovanost, jak dlouho bude takový výpadek trvat. Pokud člověk nezavolal, tak se nic nedozvěděl,“ dodala.

SčVK nabízí svým zákazníkům pro podobné případy službu SMS Info. Zde se mohou dozvědět, že jim voda nepoteče, zda je havárie nebo zda bude v jejich lokalitě odstávka kvůli naplánované opravě potrubí.

„Nechte si informace zasílat přímo na svůj telefon. Nebudete zaskočeni v případě přerušení dodávky pitné vody,“ nabízí službu SčVK na svých webových stránkách. Informace svým zákazníkům zasílá SčVK prostřednictvím SMS služby zdarma. Stačí se zaregistrovat a tím si službu aktivovat.

Registrovaným zákazníkům přijde přímo do jejich mobilu informace o přerušení dodávky vody, haváriích a větších provozních událostech týkajících se výhradně adresy uvedené v registraci. Službu lze aktivovat kdykoli. Možností máte hned několik. Třeba zavolat na zákaznickou linku 601 267 267 nebo 840 111 111. Operátorky zákaznické linky s vámi vyplní registrační formulář. Registraci on-line lze provést na webových stránkách SčVK.