Ale pokud ministerstvo předloží argumenty, že to nelze a nabídne odpovídající alternativu v dopravní obslužnosti, asi nezbude, než k ní přistoupit.
Zelení však nechtějí, aby Ústecký kraj bez boje složil zbraně. V těchto dnech oslovili zastupitelstva ve všech obcích na této trati, aby na svých zasedáních přijaly usnesení, ve kterém vyzvou hejtmana Ústeckého kraje Oldřicha Bubeníčka, aby se zasadil u ministra dopravy za obnovu dopravy. „Obdobně vystoupí naši zástupci na jednání krajského zastupitelstva 29. června. Z dosavadních jednání to vypadá tak, že jediný, kdo na obnově trati nemá zájem, je ministr dopravy. Možná se obává, že by rekonstrukce železnice zdržela dokončení dálnice. Podle nás jsou ale takové obavy neopodstatněné. Naopak, na proběhnuvších jednáních v obcích, jako bylo v pondělí ve Velemíně, se naše výzva setkala s kladnou odezvou. Dokazuje to skutečnost, že tato trať je pro rozvoj regionu důležitá," uvedl Jiří Škoda, krajský předseda Zelených.
V příštím týdnu chtějí Zelení zahájit sbírku podpisů pod petici za obnovu trati v dotčených obcích i v okolí. Její znění bude vyvěšeno i na webových stránkách strany. „Věříme, že potáhneme za jeden provaz s obcemi, jejich obyvateli, cestujícími na železnici i s turisty, kteří tuto romantickou dráhu dosud užívali. Její obnova by částečně odlehčila parkovištím a zmírnila nelegální parkování automobilů v CHKO zejména kolem Milešovky a Lovoše," doplnil předsedu jeho zástupce Daniel Pitek.
„Byl jsem už několikrát svědkem, že do náhradních autobusů se po přesednutí z vlaku nevejdou maminky s kočárky spolu s cykloturisty. Tak trochu se zapomíná, že trať má i historický význam, když se stavěla, stala se spojnicí pánevní oblasti s průmyslovým Libereckem, a to i pro nákladní dopravu," uvedl Václav Šťovíček z Bořislavi.
Strana zelených si nechala vypracovat odhad na rekonstrukci poškozeného úseku, podle Jiřího Škody by na ni stačilo 30 milionů korun. Úsek trati mezi Dobkovičkami a Radejčínem je již po sesuvu sanován a na obnově by se mohlo začít okamžitě.(vs)