Ve volném čase Zlatka ráda sportuje a chodí do společnosti. Na planetu tisku se příležitostně vrací i coby autorka. „Občas napíšu nějaký cestopis pro lidovky.cz jako třeba ten z Irska, které jsem částečně procestovala. Teď se chystám do Říma, kde s mým přítelem, italským knězem Domenicem, budeme putovat po nádherných chrámech tohoto města. Myslím, že se z té krásy budu muset „vypsat“, takže další drobný cestopis bude na světě,“ svěřila se Zlata Biedermannová.

Jak dlouho fungujete na vlastních nohách ve světě mediální komunikace?

Má komunikační agentura Seen Media je na světě už patnáct let, takže letos slavíme vstup do “občanského“ života. Já se jí plně začala věnovat v roce 2008, takže je to jedenáct let. Předtím jsem pracovala v médiích jako reportér a redaktor. Mé první zaměstnání bylo právě v Teplickém deníku (tehdy ještě v Deníku Směr), kam jsem nastoupila jako redaktor-elév a učila se, jak se dělá poctivá, deníkářská novinařina. Pracovně mě formovali skvělí lidé jako například můj otec, výborný novinář a publicista, Olinka Tušicová, která je šéfredaktorkou Deníku dodnes. Nezapomenutelná korektorka Luisa, která nikomu neodpustila ani „čárku“. Dodnes si pamatuji, jak vždy vletěla do kanceláře jako vichřice, rozhodila stránky s našimi opravenými články a k tomu mi na čelo nalepila žlutý lísteček s textem „VÝjimka, ty tele!“ Od té doby už nikdy nezapomenu na to, jak se toto slovo píše správně. Díky, Luiso, tam Nahoru.

Čím vším se zabýváte?

Stavím mediální komunikace pro firmy a jednotlivce. Dělám jim PR, tedy, snažím se, aby se o jejich službách nebo produktech psalo v médiích, domlouvám jim rozhovory či reportáže v rozhlase a v televizi. Je to krásná, kreativní práce s prvky novinařiny. Mnoho zpráv a některé články píšu sama, takže jsem s novinařinou v každodenním kontaktu. Moderuji společenské a sportovní akce. Živý kontakt s publikem je báječný. Také přednáším PR a mediální komunikaci na různých konferencích v ČR.

Mohou být přednášky i zábavné?

Ano. Moc ráda například vzpomínám na loňskou konferenci CopyCamp, kde jsem měla přednášku o PR. Účastníci byli úžasní. Jako správná PRistka jsem ihned po začátku udělala „selfie“ s publikem a vložila ho na sociální sítě. Lidé se bavili, zasmáli jsme se, atmosféra se uvolnila a my si mohli užít přednášku. S kolegyní, novinářkou Juditou Matyášovou, také pořádáme pravidelné workshopy s názvem „Proč o vás novináři nepíšou?“ Jsou například pro podnikatele, kteří chtějí svou službu nebo produkt dostat do médií, ale nevědí, jak na to. Nevědí, jak napsat tiskovou zprávu, komu ji poslat, jak novináře oslovit, kde vůbec najít kontakt. Pak se zúčastní našeho workshopu a za čas napíšou, že se jim to povedlo. Že zužitkovali naše zkušenosti, které jsme jim předali, a novináři o tom, co dělají, napsali článek nebo natočili reportáž. Chodí k nám ale i tiskoví mluvčí, lidé ze státní správy, z komunikačních oddělení galerií, muzeí, městských úřadů, právnických kanceláří, nadací. Tohle je jedna z věcí, která mne na mé práci baví a já už se těším na další účastníky našeho workshopu, který budeme mít 30. května v pražském Etnosvětě. Veškeré podrobné informace k tomu najdete na našem webu www.seenmedia.cz.

Chcete si přečíst víc? Celý rozhovor najdete v Týdeníku Směr, který si ještě stále můžete koupit na stáncích. Další čerstvé číslo s novými tématy vyjde zase ve středu.